About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??
online counter

Wednesday, January 5, 2011

|| Terasa Sunyi ||

Hampir ke waktu tengahari bagi saat ini. Hari demi hari bakal dilalui dalam keadaan yang sangat sibuk. Mana dengan 5s nya, dgn laporan bulanan lagi. Kesibukan ini bukan dibuat-buat tetapi telah dtetapkan.

Cuma dimana hendak ku cari segala penyemangat dalam melakukan kerja ini. Entah kenapa, terasanya seperti diriku tidak berguna langsung. Sukar hendak ku gerakkan segala apa yang harus dilakukan.
Yang paling sedih, dalam kesibukan ini kenapa masih datang keadaan sedih itu. Dimana yang harus saya mulakan. Kenapa semua ini bermain dengan kesibukan, kata orang semakin sibuk semakin hilang semua itu. 

Tetapi berbeza pula dengan keadaan yang saya alami. Get off my way!! Haruskah saya membakarnya dengan diesel? Haruskah saya tanamnya dengan pasir? Mana bisa ku lakukannya tanpamu.

Bercerita pula tentang PETROL. Kenapa ia masih berlarutan naik dan naik harganya? RON97 dinaikkan harganya lagi kepada RM2.40/L. Dah la saya menggunakan RON97, habisla gaji setiap bulan khas utk minyak sahaja.

Haish kenapa?? Susah sangatkah untuk menstabilkan dia yeah. Apa yang harus rakyat seperti saya ini lakukan lagi, agar perbelanjaan setiap bulan agak teratur. Dengan kenaikan harga bukan mudah nak diterima dengan hati terbuka.

Kalaulah saya seorang hartawan, tidak mudah nak melatah tetapi saya hanya seorang pekerja yang gajinya hanya utk sara hidup sederhana ini sahaja. Mana mungkin saya mampu untuk menengakkan benang yang sudah basah.

Yang pasti dan saya tahu jawapan anda. Kereta tetap kena gerakkan, begitu juga dengan kehidupan. Seberat mana ia datang dan naik, KITA tetap juga kena hadapi dan mengisi dengan apa yang sedia ada. Terima Kasih.

4 comments:

Anonymous said...

just reda je...Anyway, do the best 4our life...cayok100x

MOMMY CGG said...

moga hari nie lebih baik dari semalam ye bro

efa said...

sabar la apezs semua tu dugaan kan huhu..btw 5s tu bikin semak tp apa perlu buat dh kerja huhu

apezs shah said...

** Apezs nak ucapkan terima kasih kepada kamu semua yg telah berikan semangat utk apezs. entah mungkin benar dan mngkin sukar. **

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q