About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??
online counter

Friday, December 3, 2010

|| Lemas Dalam Perigi ||


KUANTAN – Malang menimpa seorang kanak-kanak berusia tiga tahun apabila dia lemas selepas terjatuh ke dalam sebuah perigi di Kampung Badong Dalam, Merchong dekat Pekan kelmarin.
Kejadian pukul 4 petang itu mengakibatkan Muhammad Nadzri Asri mati selepas dia dikatakan terjatuh ketika sedang bermain-main berdekatan kawasan tersebut yang terletak kira-kira 10 meter dari rumahnya.


Pegawai Turus Urus Setia Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Supritendan Noor Asyikin Shamsuri berkata, ibu mangsa tidak menyedari kejadian itu kerana sedang leka menjahit pakaian di dalam rumah.


“Bagaimanapun, dia yang risau selepas tidak mendengar suara anaknya telah keluar untuk mencarinya. Dia kemudian terkejut apabila menemui kanak-kanak itu telah terjatuh ke dalam perigi yang mempunyai kedalaman satu meter itu sebelum membawanya ke Klinik Desa Kampung Merchong,” katanya ketika ditemui di sini semalam. - KOSMO

  
*****
Bila dikenangkan kembali kisah ni, saya mula terbayangkan/imbau kembali zaman kanak-kanak saya dulu. Sama juga kejadian yang berlaku pd diri saya ketika itu.
Sedang asik bermain ngan kengkawan disuatu tempat belakang dr kawsan rumah,
main kejar-kejar tau. Dua orang dari kiterg terjatuh dalam perigi dengan xsemena-mena je. Tiada siapa yg tolak pun ketika tu, mungkin tergelincir kot. 


Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa kiterg ni tengah menggelabah. Kiterg pergi panggil orang besarla time tu. Naseb derang tak ada apa-apa, kalau tidak kiterg kena g wat report tu. takotla ngan bapak polis haha.. haish!!.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q