About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??

Wednesday, December 29, 2010

|| Apa Kebodohan Yang Melanda Ni ||

Apa masalah korang ni? Adoila perlawanan bola sepak bukan peperangan. Yang korang nak sabitkan dengan  pemerintahan sekali ni kenapa? Tolonglah sedarkan diri dan pengaruhi yang korang buat ni. Tidak menyenangkan sesiapa pun, lebih teruk menyusahkan orang lain.

Kita ni negara dah la sebelah menyebelah, siap ada pengarruh masing-masing pula tu. Jadi kalau korang rasa bertuah dan benar buat macamni, silakan tunjuk bukti yang keamanan dihadapan tanpa gangguan dah.

Pening yg saya rasa, semenjak dua menjak ni. Tidak habis dengan kerenah dan hal-hal yang macamni. Gangguan yang menimpa pada pemain-pemain bola sepak antara dua negara ni saya rasa. Bukan menyenangkan mereka. Berfikirlah secara rasional bukan resionalizem.

Yang saya tidak faham pula, rakyat kita sendiri boleh kutuk PM Najib katanya salah dia. Saya tidak faham apa kena mengena dengan PM Najib dengan perlawanan bola sepak yg telah berlangsung sekarang ni?? Tolongla.

Kamu tu sudahla bekerja dengan kerajaan, jadi sepatutnya berwaspada dengan tutur kata yang kamu lafazkan. Kerana boleh memburukkan prestasi kamu dalam perkhidmatan ini. Bukan tidak boleh untuk bersuara tentang apa yang kamu nak bersuara tetapi kamu kena fikir yg benar.

PM Najib takde kena mngena dengan perlawan yg berlangsung der, takkan la dia bersubahat ngan pemain pula. Takkan dia suap, kan dah namanya salah sisi undang-undang. Cuma apa yg perlu kita fikirkan, dimana kelemahan dan kehandalan kita.

Jangan nak menunding jari kepada orang lain. Kan dah menambah bebanan orang. Berat lagi mata memandang berat lagi bahu yg nak dipikul. Sokong dan beri kata semangat bukan kata-kata kesat okeh. Semoga semua dalam keadaan baik. Amin.

3 comments:

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

bravo bravo bravo, bro..heheh! aku sokong!

apezs shah said...

|keyrill| Hehe betol x? semoga berjaya utk Malaysia..

apezs shah said...

|keyrill| Hehe betol x? semoga berjaya utk Malaysia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q