About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??

Thursday, November 11, 2010

|| ceriTa kReatiF ||



KREATIF sesuatu perkataan yang amat senonim dengan kelakuan, tatacara dan pelbagai yang boleh diperkaitkan. Apezs bukan nak cerita yang saya KREATIF tetapi hanya ingin menumpang KREATIF pada KREATIVITI. Selam punya selam dalam blog-blog rakan yea, bukan selam lain. No No No No... En. Ben ada buat satu entri ttg CERITA KREATIF, jadi dengan rendah diri saya ingin mencuba nasib dalam dunia blogger ini. Nak tahu cara yg lebih padat klik [SINI]



Jangan pening jangan tension, biasalah kamu baru nak menapak apezs. Apa-apa pon cubalah dengan sedaya upaya, kalau salah ke banyak tidak betul ke. Kamu senyum kucing pon takpe. Takde salah silap pun, BUDAK BARU nak naik. Cuma berhati-hati selalu.





Yeaaaa!! Kini ku telah mampu untuk tersenyum dengan lebih tampan dan bergaya walaupun gigiku seperti ini gigi brace punya kambing daa. Kerana biarpun follower apezs baru 3, jari-jemariku tetap lincah berligat diatas papan kekunci lappyku.Dalam waktu yang sama gerun juga bila melihat ku tersengeh yg teramat sangat.

 




Hahahaha aku ketawa besar. Besar?? Terlalu riak kau apezs.. Hehehe aku ketawa sederhana sahajaa. Tahu kenapa? Kini ku sudah mampuuuu berdiri sama tinggi dengan kepala ZIRAFAH. Kau MAMPOOO?? Kau nie memang suka riak la apezs. Okeh Apezs ubah stail k. Kehkehkeh!! dah mcm langsuyar laaa.. Walaupun kini blog ku telah dikunjungi oleh ramai teman dan kenalan yang belum pernah ketemu, pengetahuanku (tinggi) tetap memerlukan sokongan kalian seperti OTAI BLOGGER atau SENIOR BLOGGER.


 Tidak pernah sesekali diriku ingin melawan sesiapa pun yang mahir dalam DUNIA BLOGGER.. Malahan inginku meminta bantuan drp SENIOR dalam memperkemaskinikan blogku sendiri. "Kalau suatu hari nanti, aku sudah berjaya seperti tahap SENIOR atau KAKI BLOGGER. Aku akan membantu orang yang memerlukan pula. Biarlah berat sama dipikul, ringan sama dihayun. Eh! silap, ringan sama dijinjing." kata hatiku sendiri perasan. Bagai Kera & Anjing.
Ringan kini dah melayang tapi masih tersangkut-sangkut diranting yang halus. Masih bersatu dalam ikatan, masih tersusun dalam aliran. Walaupun dulu masaku baru dalam DUNIA BLOGGER, ramai yang membantu. Tapi tidak kurang hebat seperti sekarang, perlu seiring dan sehaluan dalam membantu pihak yang memerlukan. Kita dah bersatu dalam kumpulan, bagai baby anjing menyendeng-nyendengan haha...


Membantu sesiapa tidak kira waktu dan tempat, cuma jangan melepasi batasan yang diberikan. Terasa penat jangan diteruskan, ambil masa untuk pemulihan. Wah ayat kau apezs, skema gilerh!!. Tapi betul tu sebenarnya, kalau jari tangan dah penat menaip. Jari kaki pun sanggup digunakan untuk membantu orang lain. Diriku masih sederhana dalam DUNIA BLOGGER, belum fasih menggunakan jari kaki ARNAB ini.


Kisah Keramat Nakhoda Bahtera, timbul kerangka jasad tiada. Bukan aku pinta, kasih dan manja. Tiada paksaan dalam arena DUNIA. Dunia apa? DUNIA BLOGGER.!! Ceritera belum berakhir okeh, rakan-rakan sekalian saya mempersilakan jaguh handalan BLOGGER En. Gorilz -->

: Apa khabar semua BLOGGER-BLOGGER sedunia. Wah jauh okeh saya menjelajah!!.. Serba sedikit ingin saya jelaskan kepada semua, DUNIA BLOGGER ini MAYA je. Takkan kekal dalam apa jua yg bakal terjadi. Jadi nasihat saya, berbloggerlah dengan berkhemah dan berwawasan. Kalau nak difikir-fikirkan banyak perkara yang tidak senonoh terjadi. Oleh itu sama-samalah kita membanteras dan menangani orang yang tidak suka tgk KEJAYAAN orang lain. Walaupun dalam dunia MAYA sahaja, belum lagi tu dalam dunia NYATA. Apa daa! eh sleng tukar pulak (mcm polis daa).. Kamu semua saya nasihatkan janganlah bermain api dalam semak rimbun ye. Nanti habis hutan yang saya tinggal dibakarnya, haish!! Selamat Berblogging.. Chau dolu..Wikittt wikitt..

 Okelah berakhir sudah cerita kreatif teman, suka x? tak suka ke, takapalah. Apezs nie haha, saje je nak menggatal untuk entri baru katanya.. Jadi pada semua, rajin-rajinlah yea..selamat berjuang..

19 comments:

Bella ♥ said...

hekhek! comel! ;DD

apezs shah said...

|Bella <3 | hehe comel ke?
yang mama comel? Tuan dia ke entrynya kah.. hehe biasa je u..

Ajie Mohd Tahir said...

entri ni pon tak kurg menariknye. ^^

My Little Diary said...

good luck ye

apezs shah said...

|ajie| Hehehe, yeke? Biasa je ajie...;)

apezs shah said...

|MLD| Hehe... Insyallah..
awak pon sama yea...;)

efa said...

menarik cerita...good luck

nur said...

wah.. menarik juga ni..
ALL IN ONE

Lelaki Ini said...

wah..
besh2!!!

yanae mohamad said...

good luck !
apezs, awk ade tanye sal shoutmix tu kne register ke x kan?
tak perlu.
just log in je. :-)

apezs shah said...

|efa| Hehehe menarik ke?
thanks, masih ramai yg menarik tu..

apezs shah said...

|nur| hehe... thanks yea..
I know u better then me..;)

apezs shah said...

|lelaki ini| Besh!! ke u..
eh!! Mana ada biasa je nie.. belom sure lagi...;)

apezs shah said...

|yanae| Oh really? Tak perlu register just sign in yea.. okeh2..
thanks...;)

mell aziz said...

comey~ huhuhuh

apezs shah said...

|mell| ahakz, comel ke?
thanks...=)

FareedSairi said...

Good Luck :)

Jom Undi Si Tukang Tulis dalam Cerita Kreatif oleh Ben Ashaari

apezs shah said...

|fareed| goodlunck for u too..;)

ferdaus al-adney razlan said...

kiut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q