About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??

Friday, November 19, 2010

|| Bukan Aku Yang Pinta ||



Sepi tanpa kata, bicara dengan nyawa. Kasih datang bukan diundang, kesali tanpa bernada. Walaupun hidup itu penuh dengan cabaran masa lalu serta kini. Banyak yang susah nak difahami, titik diri bukan bermaksud berkahir semua. Jalanlah kedepan tanpa setapak pun berhenti. Setiap tapak tinggalkanlah segala kenangan yang kamu rasa perlu. Pijak biar lumat, biar lenyet. Biar satu pun tidak mampu dibangunkan kembali dengan kisah silam. jatuhkan segala yang ada, tekad diri bangun berdiri. Jauhkan hati jangan jauhi nurani,kasihkan Ilahi jangan hindari yang kini. Aku bukan pujanggan, berhelah pun tidak tapi aku kekasih yang dtg tanpa arah tuju sendiri. Kasih aku pada yang 'kamu'. Bila ada dia ada, bila tiada aku sendiri tak tahu kemana. Kalau punca dari silam aku ku cari jejaknya lagi. Akan ku pijak sampai kelumit. Andai aku juga yang bertandang bukan dipandang, jauhi aku dari silammu, Tiada niat nak ku duduki dalam sanubari itu. Ku bukan sesiapa tapi aku punya sesuatu. 


Haruskah aku berdiri disisimu lagi, sedangkan aku hanya berdiri tidak sama dengan diri kamu. Mampukah aku berjalan tanpa henti kalau aku hanya mempunyai kaki yang tak bermaya untuk berdiri dengan sendiri. Mampukah aku harungi lautan tanpa kasut besi? Mampukah aku berlari tanpa tumit kakiku sendiri? Mampukah aku  merangkak sedangkan aku hanya mampu berjalan? Mana mungkin dia seiring dengan aku, jauh betul nak dibezakan. Jauh betul langit dari bumi. Jauh betul semanggang dari apinya. Jauh betul pipit ngan enggang. Huh mengeluh tak mampu nak selesaikan apa yang terbuku, yang mampu aku.. Aku AKu Aku dan Aku.. Berdiri tegak dengan kaki aku sendiri dan bernekad dalam diri.. Jalan lah KAU tanpa menoleh kebelakang bukan tanpa henti.


p/s : Ibarat ayam dengan padi.

6 comments:

Lelaki Ini said...

mampu!

deefaLya~ said...

comel jek pic kat blog awk ni. saya suka. btw, following youuu. =)

NcekYus said...

sentimental wooo...:P

CiPoT CeDoT said...

apa kata ko try buat sajak...mesti asyik.... ^.^

Ain Atika Zailani said...

sweetnya....=)menyentuh perasaan..

apezs shah said...

|Lelaki Ini| Mampu ke i? Thanks hope so..;)

|Deefa| Hehehe comel ke? biasa je kot..

|Ncek| hehe sentimental ke? bukan romatik hehe..:p

|cipot| wat sajak... alamak kena fikirkan nie..thanks

|Ain| Menyentuh perasaan ke? Takdelah ain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q