About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??

Thursday, December 16, 2010

|| Jangan Bermuram Durja ||




Buat pertama kali saya tidak ingin menyatakan tetapi akan menyatakannya. Buat hari ini saya tidak akan meng'update'kan entri blog yang banyak bagi hari ini. Kerana dari semalam sehingga ke hari ini, saya tidak tahu mengapa dan kenapa orang nak memaki, mencaci, mengkeji, mencharut saya.

Apa salah saya sehinggakan semua ini berlaku. Saya tidak pernah nak ada niat untuk bergaduh, bermusuh jauh sekali dengan korang semua. Penulisan, status, pemilihan kawan-kawan tidak kira dimana juga saya berhak untuk memilih apa yg saya suka. Masing-masing punyai hak.
Jangan kerana itu korang dengan senang hati hendak judge saya tanpa mengenali saya terlebih dahulu. Saya bukan robot yg cute, hanya mampu tersenyum dalam cacian. Saya punyai hati, perasaaan serta martabat maruah yang masih lekat didalam. Cuba anda banyangkan dengan sendiri jika semua itu dituju kearah kamu. Adakah kamu tersenyum dan hanya menahan telinga, TIDAK saya rasa lebih teruk. Mengamuk satu dunia yang kamu tengah marah.

Saya pun begitu tapi tidak sehingga satu dunia tahu, hanya sekadar dalam hati serta perbuatan yang saya lakukan. Perbuatan itu seperti menghempaskan barang, agar hati dpt tenang. Tapi korang mampu ke lakukan mcmtu? Tolonglaa penulisan ini hanya sekdar suka-suki saya dalam dunia maya. Jangan hanya melihat gambar saya korang dengan senang hati judge ikut pakai mulot. Guna hati Cerahkan minda Lapangkan dada baru judge orang. Berdosa kalau ia dapat dijadikan satu bahan fitnah!!!

p/s : saya pun tidak mahu berleter panjang. Jumpa next entry jika masih ada. Sedeh dengan korang!!..

28 comments:

Amirah Yusof said...

adooi..apezs kenapa ni tetiba..aku dh terlepas sumting ke semalam..sob2!!chill apezs

Rozuan Ismail said...

sabar ye hafiz..biarkan org nak kata apa..janji kita tahu siapa diri kita..

CGG said...

tamau sedih2 ..

apezs shah said...

|Amirah| semalam saya tidak postkan pasal ini. Sebab itu tiada hal berkaitan semalam. apezs sentiasa chill cuma mood menulis agak kurang utk hari ni..jumpe nanti.

apezs shah said...

|Rozuan| saya akan bersabar sentiasa zuan.. Insyallah jangan risau, jumpa lagi..;) thanks

apezs shah said...

|CGG| Saya tidak begitu gembira tapi begitu sedih!. Insyallah thanks CGG.

Hanif said...

itulah nasib penulis blog..kena tahan telinga dan hati...

efa said...

sabar yerp apezs..abaikan apa yg org nak katakan janji kita berada pada tmpt yg benar..ok,takmo sedih2 yea..senyum cikit :)wait for your next entry k.

rymamarky said...

kekadang kita perlu luah perasaan.. bagus apa yg u buat nie.. pasni harap2 xde apa2 yg terbuku kat dalam hati tu dah..

Mata Hati said...

hidup penuh dgn dugaan.. kalau cepat patah semangat, takkan bertahan lama dlm pertarungan

ZWAN SABRI said...

Aiseyh, apa dah jadi ni bro? releksla.. xmo sedeyh2 k.. biasala, kat dunia ni bukan semua boleh suka kita.. ada yang suka and ada yang benci.. dah mmg adat kan.. chill k.. ;)

apezs shah said...

|Hanif| Saya pasti. Itulah nasib penulis. Cuma saya rasa please jgn adakan..;) thanks hanif.

apezs shah said...

|efa| Apezs mmg tengah brsabar je ni u. Saya mmg ditempat yg benar. Insyallah efa bakal disusulo entry akan dtg.. thanks always support me...;)

apezs shah said...

|rymamarky| Saya tahu kita perlu luahkan perasaan. Tidak elok utk disimpan. Thanks kerana setuju. pd saya mmg sepatutnya. ;)

apezs shah said...

|Mata Hati| Insyallah saya tidak patah semangat utk menulis lagi. Kerana saya bukan mudah utk berputus asa. Cuma utk hari ini saya perlu merehatkan minda yg berkecamuk.. Thanks dear... ;)

apezs shah said...

|Zwan| Entahlah u ape jadi saya sendiri tidak tahu. Saya tidak sedeh sgt dah sekrg alhamdulillah atas skongan kamu semua.. saya rasa dalam keadaan yang percayakan masih ramai kawan yg ada.. thanks dear... ;)

Wyna Nubies said...

huh..siapa yg buat camtu ehh...yg pasti bukan wyna..he3..tapi sabar jer..sabar,kan separuh dari iman..lgpun..hari ni kan hari asyura...elok kita muhasabah diri ;)

Amy Syaquena said...

As'salam..

jangan sedih2 ok...biasa la x semua orang suke akan suke dengan apa yang kita buat.. sabar k

apezs shah said...

|wyna| Hehe bukan kamu pon. Takdelaa punya.. saya sentiasa bersabar saje ni u. yelaa lupa pula hari ini ari asyura.. sedapnya...;)

apezs shah said...

|kak amy| salam..

saya dah tdak bersedeh kak. saya akan bertahan dan bersabar dengan keadaan.. thanks kak..;)

MIMIE AIZA said...

biarkan mulut orang

apezs shah said...

|mimie| Baek saya ikut kata awak. Biarkan sahaja, mulot orang!!... Thanks.

dilla adilla said...

sabar yea apezs.... mulut orang kita xbleh nk tutup....

let them be... biar kite yg ceria...=)

aNnE said...

err...alamak kenapa ni..huhu..
apa2 pun,cepat2 kembali meriahkan dunia blog..hekhek:)

apezs shah said...

|dilla| Ye betul juga tukan.. mulut orang susah kita nak tutup. Kalau boleh nak jahit terus hehe... thanks..;)

apezs shah said...

|anne| Insyallah saya bakal memeriahkannya.. Syukur alhamdulillah..thanks...:)

eelobor said...

salam bro, aku jarang2 jer singgah sini. ada gak la baca2 entri bro yang lepas2. tapi pasal entri hari nie, lain macam jer bunyi nyer bro. rileks okeh....biasalah tuh. kita tak boleh nak puaskan hati semua orang. susah....

apezs shah said...

|eelobor| salam dude.
takpe faham je, penat kalau semua nak dikomen hehe.. biasalah kkdg penat juga, tapi betul juga tu. susah nak puaskan hati semua org.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q