About Me

My photo
Cinta bukan terletak pd ucapan yg berulangkali..cinta tidak pernah berubah,cuma insan yg mengubah hatinya..Insan yg menangis kerana cinta bukanlah bererti jiwanya lemah,tetapi itulah diantara bukti sebuah cinta yg hebat dan bukanlah suatu permainan.. Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta krna hakikatnya jodoh e2 bukan ditangan mnusia..atas kasih syg Allah, kau dan dia dipertemukan dan atas limpahan ksihNya jua kau dan dia dipisahkan krna hikmah yg tersembunyi. Prnahkah kau terfikir kebesaranNya??
online counter

Wednesday, December 1, 2010

|| Aku Blogger! So What!! ||




Okeh, DONE with header En. Ben.
Segmen kali ini memang pun saya ikuti. Siapa tak nak join rugi tau.
Kalau ada yang nak join pula, silalah ringankan jari mouse klik disini [So What!!]

Salam kekasih salam pengikat kata. Bermulanya saya dengan kata-kata sesila, ingin mengenalkan diri terlebih dahulu. Sebelum bermulanya soalan-soalan bagi segmen in. Wah mcm sedap tak bunyi tu hehe.. Mulakanlah ye :

Nama saya Mohd Hafiz (nak kena BIN juga ke, takpela). Usia waktu ini baru mencecah 24 tahun, sulung dari 5 orang adik-beradik. 3 lelaki dan 2 perempuan. Berasal dari Taiping Perak,tapi kampung yg saya tinggal dalam lagi. Pendidikkan yang telah saya ambil hanya setakat S.P.M di Sek. Men. Kebangsaan Dato' Kamaruddin. Dan sekarang saya bekerja dengan Kerajaan Malaysia, M.O.E (Ministry of Education) dalam Bahagian Akaun yang terletak di Parcel E Presint 1, Wilayah Persekutuan Putrajaya.

Apa pendapat anda tentang dunia blog?

- Tentang dunia BLOG? Ermmm memang susah nak ceritakan satu persatu tentang dunia BLOG ni. Tapi pada saya dunia BLOG ni hanya ringkas. Ia adalah satu alasan untuk kita meluahkan segala apa yang rasa seronok, duka, suka dll. Bahkan ada juga yang suka dalam mencharut kedalam blog dia hehe.. Itu hak memasing, cuma pandai untuk kita menapis apa yang perlu atau tidak. Kalau saya secara sedikit detail, blog yang saya buka ni. Adalah salah satu bahan saya untuk meluahkan apa yang saya rasa patut saya luah. Walaupun akan ada yg terluka, pada saya itu hanya luahan hati saya. Benda yang tak betul tak kan saya nak cerita TETAPI saya tak pernah mention kan nama orang itu. Tak baik aibkan dia.  Tapi dunia BLOG best!.

Sepanjang anda menjadi blogger , apakah perkara positif dan negatif yang pernah anda alami ?

-  Kalau nak diucapkan terlebih dahulu tentang perkara negatif saya rasa masih belum ada. Pada saya atau yang terjadi di blog saya tentang perkara yang baik sahaja. Saya boleh berikan sedikit contoh yang pernah terjadi. Saya pernah buat entri tentang kenapa blog saya kurang orang komen, kurang orang jelajah. Dan dari situ ramai yang mula masuk dan memberikan serba sedikit nasihat tak kira boy or gurlz. Macam-macam derang berpesan kat saya. Agar jangan sesekali mengalah! Itu yang paling saya suka. Jadi dari situ saya ubah cara saya yang sebelum ini agak keterlaluan.

Apakah blog ini hanya untuk mencari nama / glamour ?  

-  Blog ini hanya untuk mencari glamour. Mana adalah, apa sangat nak dibandingkan dengan laman sosial yang lain. Blog ini bukan mencari populariti sebenarnya, tapi macam saya cakap tadi dia untuk mencatatkan apa yang rasa nak catat (meluahkan). Kalau orang yg dah jadi popular kat sini sebenarnya itu adalah BONUS bagi dia, sebab dia berusaha atas keyakinan dia sendiri. Tak boleh nak salahkan sesiapa, DAN tanpa semua org dia pun takde la dikenali mcmane sekarang. Masing-masing mempunyai kreadibiliti yang tersendiri untuk melakukan sesuatu yang diluar jangkaan fikiran kita. Kekadang kalau sekadar populariti sahaja tapi BLOG xde ILMU mcmane tu ye? Lu fikirla sendiri haha...

Banggakah anda menjadi seorang blogger ? 

Saya tak bangga saya menjadi seorang BLOGGER tetapi saya seronok suka happy. Kekadang bila saya menaip atau nak mulakan entri baru, senyuman mesti terukir dahulu sebelum jari menekan papan kekunci. Entah dia jadi semulajadi, mungkin teringin mengeluarkan ayat-ayat yang seiring dengan emosi waktu tu kot. Kalau BANGGA saya rasa, saya tak sepatutnya lagi. Belum mampu lagi nak bangga dengan dunia BLOG saya.


p/s : ookeh dah siap. kalau ada yg kurang maafkan saya.! 
 

7 comments:

efa said...

yeah..aku blogger so what..cece dh join yea..caya la apezs...gogo..apezs go..ecece..selamat berblogging :)

theflow said...

tanx for comment mine!=) ok what dah mencecah angka 200 follower, patot bangga tue!
kita keep in touch kaiyh =)

My Little Diary said...

salam,
ooo keje kat putrajaya rupa2nya... hehe

Unknown said...

ngee..jemput join Ga yong yer

http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

apezs shah said...

|efa| eleh eleh eleh efa hehe.. gatai tau... go go nak kemana tu..thanks..:p

|amirah| hehe welcome... bukan nak kata xbersyukur 200 tapi masih kurang dalm nilai berblog lagi tu je.. thanks ye..

|mLD| alamak saya sudah kantoi hehe...mcmane nie, nak delete balik hehe...:p thanks u..

|alinac| thanks yea.. saya sudah follow kwamu.

missbby said...

happy blogging apezs...memang jangan mengalah..akak semlam pun tetiba rasa cam takmo blogging lagi, tapi pastu fikir cam naper lak nak stop kan..so kita kena pikir positif..yang penting kita happy yea..:)

Anonymous said...

Kalihypermanganicum mit Schwefelsaure ubergossen,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Q Jerit Cepat !


ShoutMix chat widget

Followers Q